آتی

در جریان معاملات هفتگی بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۲۳۱ هزار و ۱۰۳ قرارداد آتی بر پایه ۴ دارایی پایه و برای تحویل در ۹ سررسید منعقد شد و ارزش ۳۴۷۰ میلیارد و ۳۱۲ میلون ریالی به ثبت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت زعفران نگین در حجم و ارزش معاملات صدرنشین شد. به طوری که در دو سررسید دی و اسفند ماه ۱۳۹۹ این دارایی پایه ۲۲۸ هزار و ۲۵۳ قرارداد به ارزشی بیش از ۳۱۳۶ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال منعقد شد.

حجم معاملات قرارداد آتی زعفران پوشال در دو سررسید مشابه زعفران نگین به ۶۲۱ قرارداد رسید و ارزش تقریبی ۵.۵ میلیارد ریالی برای آن رقم خورد.

قرارداد آتی پسته نیز با فاصله قابل توجهی نسبت به زعفران نگین جایگاه دوم بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی بازار آتی را از آن خود کرد. به طوری که در دو سررسید فعال این دارایی پایه برای تحویل در بهمن ماه سال جاری و فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۹۸ قرارداد به ارزشی بیش از ۳۲۶ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال منعقد گردید.

در این هفته ۳۱ قرارداد آتی زیره سبز نیز در حالی در دو سررسید بهمن ماه امسال و خرداد ماه سال آتی منعقد شد که ارزش نزدیک به ۱.۶ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.